O mnie


 

wokalistka i aktorka teatralna

W latach 2010-2018  ściśle związana z kultowym teatrem „Gardzienice”, gdzie kreowała aktorsko-wokalne role w „Ifigenii w Aulidzie”, „Oratorium Pytyjskim” oraz wiodące postaci „Elektrze” i „Ifigenii w Taurydzie” wg Eurypidesa, a także w „Weselu” wg Stanisława Wyspiańskiego w reż. Włodzimierza Staniewskiego, występując na największych scenach w Polsce i na Świecie (m.in. Teatr Polski w Warszawie, Teatr Powszechny w Warszawie, Narodowy Teatr Stary w Krakowie, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Opera Narodowa w Teheranie, amfiteatry w Grecji i Hiszpanii).

Publikacje i recenzje z jej pracy teatralnej opisane są na łamach pism „Konteksty” (2018), „Dialog”(11/2011), „Teatr” (9/2015, 12/2013, 10/2011) a także w książkach „Dwa teatry, dwa światy” Ireneusza Guszpita, „Perspektywy Mantyczne” pod red.Krzysztofa Bielawskiego oraz w albumie „Staniewski, Gardzienice, Antyk” (Wydawnictwo Czarne), będącym ikonograficznym zapisem spektakli Gardzienic.

Równolegle do pracy teatralnej, związana ze środowiskiem muzycznym z Wrocławia i Trójmiasta.

Od 2017 roku liderka formacji „Mundi”,  łączącej akustyczne brzmienia w klimacie world/ jazz/ pop. Obecnie grupa koncertuje, przygotowując jednocześnie materiał studyjny.

Od 2018 roku jako solistka koncertuje z Golden Gate String Quartet, śpiewając tanga i walce w nastrojowych i kameralnych, rozpisanych na kwartet smyczkowy aranżacjach.

Wykonuje recitale, proponując własną, jazzowo- poetycką interpretację ulubionych kompozycji  polskich i zagranicznych.

We wcześniejszych latach współpracowała z Orkiestrą Reprezentacyjną Wojska Polskiego oraz Big Bandem, śpiewając światowe evergreeny z pogranicza jazzu, funku i swingu.

Odnajdując się muzycznie w różnych gatunkach i stylistykach muzycznych, przekonana jest, że wokalne eksperymenty służą po to, by tworzyć własną jakość i przestrzeń w muzyce. W latach 2012-2013 współtworzyła autorski projekt muzyczny „Miss M”, zestawiając audioperformans z muzyką elektroniczną  oraz klasycznymi brzmieniami (premierowy koncert podczas inauguracji pierwszej wrocławskiej edycji Planette + Doc Film Festival).

Inne projekty: m.in. współtworzenie ścieżki wokalowej do animowanego filmu Piotra Dumały „Zbrodnia i kara” (prezentowane podczas 32.PPA, nurt:kino); udział aktorski w widowisku teatralno-muzycznym „Requiem Mozarta” w reż.Jerzego Zonia; udział w performansie „Midnight Show”, w reż. Zorki Wollny (linie wokalne zbudowanie klimatu kina grozy, inspirowane „Ptakami” A. Hitchcocka), orgaznizowanym przez BWA Wrocław w ramach Festiwalu Filmowego „Nowe Horyzonty”.

W czasie początków kształtowania drogi artystycznej, laureatka przeglądów piosenki poetyckiej , m.in. I miejsca w Festiwalu „Talenty Małopolski”,  I miejsca w XIV Małopolskim Konkursie Poezji  Śpiewanej „Kraina Łagodności”, I miejsca na 27. Festiwalu Artystycznym Młodzieży w Krakowie oraz XV Ogólnopolskich Spotkaniach Recytatorów i Śpiewających Poezję  „Amor Sprawił”.

Zainteresowana w swojej pracy zawodowej przestrzeniami międzykulturowymi oraz szeroko pojętą relacją między nadawcą a odbiorcą w teatrze, muzyce i innych sztukach widowiskowych. Pasjonatka języka polskiego i dalekich podróży- obserwuje, smakuje, doświadcza filozofii „tu i teraz”  oraz „kina drogi”.